HORSE THE BAND jsou fascinujícím exotickým výjevem, ve kterém se osmibitové zvuky PC speakerů a prvních herních konzolí používají jako temperové tuby k malbě metalových pláten. Kdo má rád neotřelé, pulzující a poněkud ujetá hudební tělesa, musí zákonitě vrnět blahem. Jednoznačným poznávacím znakem této sebranky jsou masivně použité syntezátorové motivy, které jako by utekly z prvních verzí her typu Super Mario, Donkey Kong, Turrican a dalších nesmrtelných průkopníků herního průmyslu z konce osmdesátých let. Možná proto tak rychle pro tento styl zdomácněl termín „nintendocore“, který poprvé použil právě frontman HORSE THE BAND Nathan Winneke. Kapitolou samou pro sebe jsou historky, které se kolem této bandy točí. Ať už to jsou koncerty, které kytarista odehrál se zlomeným ramenem, okřídlený tourbus z druhé světové války, kterým letěli do Běloruska nebo neuvěřitelné příběhy z divoce organizovaného čínského turné.
Barevný hudební kaleidoskop, ve kterém se splétají výjevy z metalu, rocku, popu osmdesátých let, grindu, screama a hlavně specifických klávesových aranží, vyhloubil základy pro zcela nový hudební subžánr, který má v současnosti mnoho následovatelů. „Desperate Living“ navazuje na předchozí album, posun je však snadno identifikovatelný. Novinka je ještě barevnější, klade větší důraz na melodiku a šířku záběru. HORSE THE BAND tímto albem dokáží zcela jistě oslovit mnohem širší okruh posluchačů a to bez toho, aniž by urazili své stávající fanoušky. Silné melodie, stále ještě neotřelý a nezprofanovaný zvuk a silné skladby, kde pod tučnými syrovými klávesami lehce bustruje kytara, která paběrkuje nad slušně jedoucí dvoušlapku. K mání jsou ale i ambientně retro-rockové plochy, které poskytují místo k relaxaci a krátkému rozjímání.
Mnoho skladeb z tohoto alba má silně hitový potenciál. Rozhodně se nejedná o nápady náhodně naházené na sebe v kokainovém poblouzení, jak by se mohlo při prvním poslechu zdát, vše je promyšlenější i vyzrálejší než kdykoliv dříve. Dle mé subjektivní optiky se jedná o nejsilnější materiál kapely.